мода в иллюстрациях. Part 2.Carl (Eric)Erickson

Carl (Eric) Erickson (1891 - 1958).

Иллюстратор- человек с блокнотом и воображением. У Карла Эриксона было и то и другое. Его стиль стал визитной карточкой Vogue, с которым он сотрудничал ни много, ни мало ЦЕЛЫХ 20 лет. Хотя его настоящее имя Карл, свои работы он обычно подписывал "Эрик". Мне нравятся его рисунки, в них вся эпоха того времени, а тогда Vogue был нарисован с первой и до последней страницы. Каждый номер - произведение искусства, сейчас такие продают на аукционах за хорошие деньги. Надеюсь когда-нибудь купить себе такой для коллекции.)
Ниже некоторые из его работ. Что думаете?




Сейчас часто можно увидеть моделей без шляпы, но в начале 20 века, это было немыслимо. Женщины из всех слоев общества, богатые и бедные, даже подумать не могли о том, чтобы покинуть свои дома без шляпы.
 Промышленность шляп была настолько важна, что Эдна Вулман Чейз, главный редактор Vogue того времени, написала  неодобрительное письмо Эрику, когда он представил этот рисунок. Просто потому, что он изобразил  моделей одетых в пальто без шляпы














 Here's what Fred Smith, an illustrator at the Cooper Studio in it's heyday, had to say about Eric:
"He would draw from the model & a few lines would tell everything. He lived in the building diagonally across from Cooper Studio. We would see him in the early morning. He had a bowler, beautiful clothes, a Chinese chef & a poodle. Sometimes he'd be standing out in the middle of the street at Lexington & 57th directing traffic with a newspaper when he when he was headed for Third Avenue, for his morning martini. He was the ultimate artist -- a magnificent artist. Never sober, but never disreputable in any way. He just led a charmed life. He would come into a bar where all the guys from Cooper's went -- The Venetian. It was just below the studio, on Lexington. He always had a carnation in his lapel. He generally had a walking stick with him. He loved the fights. He would come into The Venetian & demonstrate how Sharkey fought, how Tunney fought, & he would prance around. Everybody would go up to the Waldorf for lunch, & so would he. He had a whistle he'd blow when he got in there, & the waiters would come over & take him to a table. He would have a lot of martinis & eat a little something. He had a certain style that doesn't exist anymore."



Комментариев нет:

Отправить комментарий